Може бути затримка антибіотиків

Може бути затримка антибіотиків

Зміст

  • Вплив антибіотиків на організм жінки
  • Вплив антибіотиків на менструальний цикл
  • Скільки може бути затримка після прийому антибіотиків
  • Антибіотики під час місячних
  • Які небезпечні
  • Думка лікарів
  • Підсумки

Існує два погляди на взаємозв’язок між прийомом антибіотиків і регулярністю менструації. Багато фахівців вважають, що сильні препарати чинять серйозний вплив на всі без винятку органи, і репродуктивна система жінки — не виняток. Однак існує і зворотне думка, згідно з яким затримка місячних при прийомі антибіотиків — це швидше випадковість, так як лікарські засоби впливають на мікрофлору, а не на гормональний фон і, зокрема, функціонування статевої системи.

Хто ж правий? Чи може прийом антибіотиків вплинути на менструальний цикл, або справа зовсім в іншому?

Вплив антибіотиків на організм жінки

Будь-який антибіотик — це сильний стрес для організму. Застосування препаратів такого плану тягне за собою знищення не тільки патогенних мікроорганізмів, але і корисних, тому при прийомі антибіотичних засобів неминучі:

  • порушення роботи печінки та надниркових залоз, що відповідають за нормальне вироблення гормонів;
  • збої в роботі яєчників;
  • зміни в мікрофлорі жіночих статевих органів;
  • проблеми травних органів;
  • ослаблення імунної системи;
  • негативні впливу на нервову систему.

Таким чином, навіть якщо ніякого зв’язку між антибіотиком і менструальним циклом немає, в комплексі всі ці збої та порушення в роботі організму, швидше за все, сприятимуть змінам у звичному для жінки графіку місячних.

Втім, головною причиною «відстрочки» місячних не завжди виступають саме антибіотичні препарати. Досить часто коренем проблеми стає захворювання, при якому лікар призначає такі ліки: багато інфекційні хвороби супроводжуються спалахами запалень, в результаті чого порушується менструальний цикл. Це означає, що проблема виникла задовго до затримки, а прийом антибіотиків і відсутність критичних днів — два ніяк невзаимосвязанных процесу.

Вплив антибіотиків на менструальний цикл

Може бути затримка антибіотиків

Затримка місячних при прийомі антибіотиків може відбуватися не з-за прямого впливу антибактеріальних засобів на вироблення виділень, а через несприятливий вплив на діяльність головного мозку і печінки. Часті або тривалі курси лікування антибіотиками тягнуть за собою скорочення в організмі лейкоцитів, які відповідають за безпосередню участь у видаленні ендометрію і поява кров’янистих виділень у жінок під час менструації. Якщо це дійсно так, дівчина помітить наступні симптоми:

  • переймоподібний біль внизу живота напередодні запланованих місячних;
  • загальна слабкість організму;
  • запаморочення.

Зверніть увагу, що у дівчат, які приймають паралельно і антибіотики, оральні контрацептиви, може виникнути дещо інша ситуація. Доведено, що антибіотичні препарати часто знижують ефект протизаплідних таблеток. При незахищених з допомогою іншої контрацепції статевих актах затримка менструації може виникнути у зв’язку з настанням вагітності.

Скільки може бути затримка після прийому антибіотиків

Може бути затримка антибіотиків, і які терміни можна вважати нормою, залежить від того:

  • Як відбувався прийом антибіотиків. Використання мазей з антибіотичними засобами у складі не викликають збої в менструальному циклі. Якщо мова йде про вживання таблеток всередину або ін’єкції, затримка може спостерігатися протягом декількох тижнів.
  • Приймає жінка протизаплідні таблетки. Якщо це так, нормальними термінами затримки прийнято вважати 5 днів. Якщо критичні дні не почалися в цей період, слід зробити тест на вагітність.
  • Наскільки давно приймалися антибіотики і багатьох інших факторів.
  • При виявленні змін менструального циклу необхідно обов’язково відвідати гінеколога. Аналогічного ради слід дотримуватися при надмірно рясній кровотечі або мізерних місячних.

    Антибіотики під час місячних

    Може бути затримка антибіотиків

    Багатьох жінок настільки хвилює питання, чи може бути затримка від антибіотиків, що при проходженні призначеного лікарями курсу лікування у них виникає питання, чи не є ці препарати для репродуктивних органів. Запам’ятайте, що менструації — це не привід для відмови від необхідного лікування. В іншому випадку ви ризикуєте посприяти мутації збудника хвороби і стимулювати перехід основної інфекції в хронічну форму.

    Винятком є тільки вагінальні таблетки та свічки з антибіотичною ефектом. При менструації вони будуть виходити з організму разом з виділеннями і не зможуть справляти належний вплив. Проте навіть в цьому випадку потрібно обов’язкова попередня консультація та дозвіл гінеколога на скасування прийому препаратів.

    Які небезпечні

    Затримка місячних, зміна характеру виділень і будь-які інші ознаки гормонального збою — це не привід припиняти прийом антибіотиків. Лікарі можуть призначити скасування курсу лікування тільки при виявленні таких побічних ефектів як:

  • Сильна алергічна реакція. Шкірний висип, свербіж, бронхоспазм і навіть анафілактичний шок можуть бути спровоковані прийомом антибіотичних препаратів.
  • Відторгнення медикаментів травним трактом. Багаторазова нудота і блювання, діарея, больові відчуття у верхній частині живота або кров у калі — серйозні причини для скасування чи заміни лікарських препаратів.
  • Проблеми з нирками. У деяких випадках пацієнтки відчувають підвищену спрагу, надмірно часте або навпаки рідкісне сечовипускання, а також помічають кров у сечі і симптоми ниркової недостатності, які теж можуть бути викликані деякими антибіотиками.
  • Навіть у цих випадках тільки лікар вирішує, чи можна пити антибіотики далі, скасовується курс лікування або призначаються нові ліки.

    Думка лікарів

    Може бути затримка антибіотиків

    Затримка місячних через антибіотиків можлива, але лише побічно. Дуже важливо враховувати в якому стані перебував організм до початку прийому лікарських препаратів. В основі гормональних порушень найчастіше лежить регулярний стрес або серйозні фізичні навантаження. Більш того, менструальний цикл постійно змінюється (зменшується чи збільшується) у дівчат-підлітків в перші роки менструацій і у жінок в період наближення менопаузи.

    Якщо антибіотики приймалися після операції (наприклад, в якості знеболюючих засобів), збої менструального циклу — наслідок шокового стану організму при проведенні операції безпосередньо, а ліки ніяк не вплинули на цей процес.Нерідко патологія проявляється після аборту або викидня, а також хірургічних операцій при виявленні захворювань щитовидної залози. Так чи інакше, точні причини такої реакції організму можна тільки уточнити у вашого лікаря після проведення відповідної діагностики.

    Підсумки

    Зміна менструального циклу після закінчення курсу прийому антибіотиків —поширене явище, однак це не привід для відмовивши лікуванні. Скасовувати або коректувати курс прийому медикаментів можна тільки за призначенням лікаря: самостійне втручання категорично заборонено.

    Якщо терміни затримки варіюються в межах декількох днів, наберіться терпіння і почекайте. Нічого не змінилося навіть через тиждень?Пройдіть тест на вагітність і обстеження у лікаря. Втім, відвідування лікаря не буде зайвим і для здорових жінок.Застосування антибіотичних засобів — сильний стрес для жіночого організму, тому по закінченні лікування можуть знадобитися препарати для відновлення мікрофлори і гормонального фону. З їх допомогою ви зможете заповнити корисні мікроелементи і стимулювати відновлення нормального менструального циклу.

    Сподобалася стаття? Поділитися з друзями: