Випадання волосся після скасування ОК (протизаплідних гормональних препаратів)

Випадання волосся після скасування ОК (протизаплідних гормональних препаратів)Зміст

  • Як зберегти волосся при використанні ОК?
  • Як пов’язаний прийом контрацептивів з втратою волосся?
  • Як не допустити облисіння після закінчення прийому препаратів?

Життєвий цикл людського волоса в середньому займає від 3 до 7 років і встигає за цей час пройти такі стадії розвитку, як активний ріст, спокій і випадання, після чого фази повторюються. Протягом доби людина втрачає певну кількість волосків, і якщо воно не перевищує 40-60 штук, то цей процес є нормальним. У разі випадання цілими пасмами і одночасного уповільнення зростання необхідно звернутися до фахівця і встановити причину відхилення, яка може критися в прийомі гормональних лікарських препаратів або протизаплідних таблеток. Наприклад, іноді починається різке випадання волосся після скасування ОК. Але не варто зневірятися, сьогодні існують різні способи відновлення волосся, з допомогою яких можна запобігти облисіння.

Як зберегти волосся при використанні ОК?

Будь-які лікарські препарати викликають цілий ряд побічних ефектів, серед яких зустрічається і облисіння. Проблему випадіння пасм, пов’язану з прийомом протизаплідних таблеток, можна вирішити, якщо бути впевненим, що саме вони стали причиною втрати волосся. Якщо процес випадіння посилився після зміни препаратів, варто підібрати нові таблетки з допомогою лікаря. Існують певні ліки, які не тільки не викликають облисіння, але навпаки, допомагають вирішити цю проблему, наприклад: Жанін, Джес, Ярина або Клайра.

У тому випадку, коли скасування протизаплідних таблеток спровокувала посилене випадання пасм, необхідно або повернутися до вихідного препарату, або дочекатися нормалізації гормонів і відновлення волосся. Якщо ж проблема носить виражений характер аж до облисіння, то варто негайно звернутися до фахівця.

Як пов’язаний прийом контрацептивів з втратою волосся?

У разі прийому гормональних препаратів, у тому числі і оральних контрацептивів, що мають у своєму складі похідні прогестерону, в організмі відбувається порушення гормонального рівноваги, що в результаті викликає алопецію. Досить часто спостерігається виникнення проблеми облисіння саме після скасування ОК. У цьому випадку рекомендується провести повне обстеження усього організму на предмет гормональних відхилень.

Інтенсивність випадіння пасом у великій мірі залежить від виду застосовуваних контрацептивів. Всі вони поділяються на три основні групи:

  • Комбіновані препарати – вважаються найбільш безпечними, до них відносяться контрацептиви нового покоління, такі як Клайра і Джес з невеликим вмістом гормонів, що зводить можливість появи алопеції до мінімуму.
  • Гестагенні препарати — Жанін, Ярина застосовуються як протизаплідні засоби, а також для лікування гінекологічних захворювань. Процес випадання пасом у даному випадку зустрічається дещо частіше, ніж при прийомі інших, наприклад, комбінованих засобів Джес або Клайра.
  • Посткоітальні препарати – відрізняються високим рівнем гормонів, які можуть спровокувати хвилю гормональних порушень. При цьому значно підвищується ризик облисіння.

Найкращим варіантом для вибору протизаплідних засобів залишається професійний рада гінеколога. Рідше всього випадання волосся відбувається при прийомі таких препаратів як Джес і Клайра, менш ефективними вважаються Жанін і Ярина, які іноді призначаються як ліки при випаданні пасм.

Будь протизаплідний препарат повинен бути підібраний у відповідності з індивідуальними особливостями жінки: віку, гормонального фону, супутніх захворювань.

Випадання волосся після скасування ОК (протизаплідних гормональних препаратів)

Як не допустити облисіння після закінчення прийому препаратів?

Після того як жінка перестає використовувати контрацептиви, в організмі відбувається підвищення рівня тестостерону, що викликає рясне випадання волосся і появу залисин. Основну роль у процесі облисіння грає надлишок дигідротестостерону, що на тлі генетичної схильності може послужити поштовхом до появи алопеції і зміні структури волосся.

В результаті скасування ОК може постраждати не тільки шевелюра, але і на обличчі з’являються прищі, вугрі, вага починає збільшуватися. Причина всіх цих неприємностей криється в тому, що організм перестав отримувати готові гормони, що містяться в протизаплідних таблетках, і йому потрібен час для того, щоб пристосуватися до нових умов. Як правило, після припинення прийому оральних контрацептивів відновний процес займає до півроку.

Не варто чекати, коли випадання волосся дійде до критичної точки, необхідно звернутися до лікаря-трихолога, який проведе обстеження з метою прискореного відновлення організму.

Випадання волосся після скасування ОК (протизаплідних гормональних препаратів)

Існують певні поради, які допоможуть жінкам, що використовують ОК, не втратити велику кількість волосся:

  • У разі генетичної схильності до облисіння не рекомендується приймати протизаплідні таблетки, краще перейти до негормональних методів контрацепції.
  • Не варто використовувати контрацептиви з великою кількістю прогестерону і схожих складових: демулена, минизистона, микрогинона.
  • Рекомендується вибирати найбільш безпечні варіанти протизаплідних таблеток, наприклад, Ярина, Джес, Клайра або Жанін.
  • Для того щоб організм швидше відновився після припинення прийому таблеток, потрібно активізувати фізичні навантаження, оскільки це дозволить підтримати потрібний гормональний баланс, регулює ріст волосся.
  • У відновний період рекомендується прийом вітамінно-мінерального комплексу.

Якщо спостерігається незначне випадання пасом, то це не повинно бути приводом для хвилювання, оскільки, швидше за все таке явище зумовлене побічними діями протизаплідних препаратів, які є навіть у таких засобів, як Ярина, Джес, Жанін або Клайра. У цьому випадку рекомендується звернутися до лікаря і не припиняючи прийом ОК з’ясувати причини випадіння, серед яких часто зустрічається:

  • захворювання нервової системи;
  • дефіцит цинку;
  • порушення функції щитовидної залози;
  • дефіцит заліза.

Випадання волосся після скасування ОК (протизаплідних гормональних препаратів)

Варто пам’ятати, що не існує ідеальних протизаплідних засобів. Кожна жінка повинна підібрати той варіант, який підходить саме їй. При випаданні великої кількості прядок необхідна заміна препарату. У цьому випадку варто перейти на такі таблетки як Клайра, Жанін, Джес, Ярина, які найменше діють на стан волосся.

Вибираючи контрацептиви, важливо піклуватися про своє здоров’я і правильно підбирати необхідні засоби на основі рекомендацій фахівця, тоді під час прийому і після їх скасування проблеми з випаданням волосся будуть зведені до мінімуму.

Подобається? Поділіться з друзями:
Здоровий спосіб життя